trešdiena, 2019. gada 23. janvāris

Tikai sievietēm. Mīlēt savu ķermeni

Foto: pexels.com


Šoreiz rakstīšu par jautājumiem, ko ikdienā nemēdz skaļi apspriest, vai vispār neuzdrošinās ar kādu pārrunāt. Ļoti ceru, ka noderēs iedvesmai sākt darīt, ja atliec kādu "savu" jautājumu risināšanu uz ilgāku laiku.

Varbūt ir dzirdēts sakām, kad piedzimst bērns- jo vairāk uz viņu skaties, jo vairāk esat kopā, jo vairojas mīlestība. Tas nozīmē, ka esot ar kādu kontaktā, veltot viņam uzmanību, glāstus, mēs viņu iemīlam aizvien vairāk.
Nu, lūk, tieši tas pats ir ar mums pašām mūsu ķermeņos- kā redzam un kā jūtam sevi, cik daudz rūpējamies par savu ķermeni un vai spējam to aplūkot ar mīlestību.

Pagājušā gada vasarā nolēmu, ka beidzot jāsakārto daži jautājumi, kas skar manu ķermeni un manu sievietes ikdienu (bez liekas sevis šaustīšanas, ka dažu labu rīcību biju atlikusi jau vismaz desmit gadus!).

Tātad sāku darīt:

* Nolēmu iegādāties menstruāciju piltuvīti, jo konkrētās mēneša dienās pārāk liela daļa manas uzmanības "aizplūda". Esmu atklāta- šis bija savtīgs lēmums un manis pašas interesēs, nevis glābjot dabu vai citu cēlu mērķu dēļ. Sapratu kādi piltuves parametri man būtu svarīgi (kvalitatīvs materiāls, mīkstums utt.), izpētīju piedāvājumu un pasūtīju internetā. Secinājums- viens fantastisks izgudrojums! Pat pirmais (izmēģinājuma) mēnesis jau man sniedza stipri lielāku ikdienas brīvības sajūtu, nākamajā jau biju "piešāvusies" un bija vēl labāk! :)

* Dzemdes kakla vēža skrīnings (valsts organizētais)- šis uzaicinājums pavisam neplānoti "sakrita" ar visām pārējām manām aktivitātēm. Protams, ka es to izmantoju! (Un iesaku to darīt ikvienai sievietei rūpēs par sevi!)

* Iegādājos Lady-Comp sievietes auglības noteikšanas datoriņu. Nu, šis bija mans daudzos gadus atliktais lēmums- skatījos, siekalojos, taču saņēmusies nopirkt nebiju. Mana ginekoloģe jau smēja, ka izsargāšanās jomā uzvedos kā padsmitniece, kam varēju tikai piekrist. Hormonālā kontracepcija nav priekš manis, jo divdesmit gadu vecumā piedzīvoju tās blaknes. Spirāles mani "neuzrunā". Un kas tad vairs paliek... Tāpēc datoriņa iegāde mani ļoti sajūsmināja, kaut pirmajās nedēļās sevi disciplinēju, lai to ieviestu savā ikdienā (jāmēra bazālā temperatūra, kas nozīmē, ka pirms celies no gultas- izmēri ikrīta temperatūru). Man patīk, ka laika gaitā ir izdevies jau savilkt paralēles starp ķermeņa procesiem un mēneša cikla fāzēm, vienkārši vērojot. Lai arī mans cikls ir diezgan precīzs, manas emocionalitātes dēļ var rasties nobīdes, tad tās dienas temperatūra jau rāda- sāksies vai ne mēnešreizes tieši tajā dienā. Tāpēc, domājot par datoriņa iegādi, šeit būs vietā teiciens: labāk vēlāk, nekā nekad! :)

* Vispār uzskatu, ka ikdienā savas veselības labā daru optimāli. Taču radās jautājums, vai manas zināšanas (kas, lielākoties, bija balstītas uz apgūto mācībās, manu pieredzi un iekšējo sajūtu) ir precīzas un pietiekamas. Tāpēc jau pērnā gada nogalē un šā gada sākumā atkārtoju zināšanas par iegurni un praksē iepazinos ar iegurņa pamatnes muskulatūras stiprināšanas vingrojumiem niansētāk, kā līdz šim. Šis bija fantastiska ceļojuma sākums! Tas ko sapratu- turpināšu dejot vēderdejas un turpmāk veltīšu vēl lielāku uzmanību šiem vingrojumiem savās topošo māmiņu nodarbībās, jo iegurņa pamatnes muskulatūras jautājums īpaši aktuāls kļūst tieši pēc dzemdībām.
Manuprāt, ikvienai sievietei būtu jāpazīst savs iegurnis un jāzina, kā uzturēt to labā formā.

Lai ikviena sieviete uzplaukst kā zieds!

P.S. Šī ir mana pieredze un pārdomas, un ja rodas kādi papildu jautājumi, droši raksti man privāti: FB vai anita.olukalna@gmail.com

Sirsnībā-
Anita


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru